قوانین شهر تفلیس

قوانین شهر تفلیس

قوانین شهر تفلیس

قوانین شهر تفلیس و کشور گرجستان  یکی از موارد مهم در زمان سفر به گرجستان می باشد که بایستی تمامی توریست ها از این قوانین آگاه باشند ، در ادامه این مقاله قصد داریم تا به طور کامل به قوانین مورد نیاز در زمان سفر به گرجستان بپردازیم با ما همراه باشید :

 

تاریخ معاصر گرجستان :

در ابتدا جهت درک بهتر قوانین نیاز است تا با بخشی از تاریخ معاصر گرجستان آشنا شوید :

انقلاب رنگی گرجستان :

کمتر از دو دهه پیش در کشور گرجستان انقلاب نرمی صورت گرفت که پس از آن بسیار از سیاست ها و قوانین گرجستان تغییر کرد . در ادامه بیش تر به این قوانین می پردازیم .

میدان انقلاب سرخ تفلیس

میدان انقلاب سرخ تفلیس

قوانین مبارزه با فساد های مالی و اخلاقی مسئولین :

پیش از انقلاب نرم در کشور گرجستان در بخش های مختلف کشور از جمله خصوصی و دولتی فساد های بسیاری دیده می شد که همین موضوع باعث پس رفت کشور در دراز مدت شده بود .

پس از انقلاب یکی از موضوعات مورد اهمیت دولت جدید مبارزه با فساد در تمامی بخش های کشور بود و هم چنان که بنده این مقاله را در سال ۱۴۰۲ شمسی می نویسم در دستور کار دولت  می باشد .

قوانین شهر تفلیس

قوانین شهر تفلیس

پس از چند سال که از انقلاب گرجستان گذشت کشور دچار تغییرات مثبتی شد و بسیاری از مردم و دولت های خارجی نیز این موضوع را تحسین کردند .

قوانینی که هر گردشگر در سفر به گرجستان باید بداند :

رفتار نظافتی در داخل شهر های گرجستان :

زمانی که شما در خیابان های شهر بی توجه آشغال بیاندازید باید بابت این رفتار جریمه ای معادل ۳۰ دلار آمریکا پرداخت نمایید پس در زمان سفر  به این موضوع دقت نمایید تا جریمه نشوید  .

نکته :

حتما از خودتان می پرسید که نحوه پرداخت جریمه برای یک گردشگر خارجی به چه شکلی می باشد ؟

پلیس شماره پاسپورت شما را بر روی سیستم ثبت می کند و در زمان خروج باید به افسر پلیس فرودگاه و یا گمرکات مرزی ( زمینی ) پرداخت نمایید .

حمل بار مجاز :

کشور گرجستان مانند بسیاری از کشور های دیگر در جهان به حمل بار مجاز اهمیت بسیاری می دهد و شما همیشه قبل از سفر  در خصوص حمل بار و وزن بار بایستی دقت بسیاری نمایید تا در هنگام سفر جریمه ای شامل حال شما نشود .

در پرواز معمولا حداکثر سی کیلو و در زمان سفر زمینی پنجاه کیلو به طور معمول وزن بار مجاز می باشد ، ولی توصیه می شود قبل از سفر حتما در این خصوص اطلاعات به روز  را از آژانس مسافرتی سوال نمایید .

قوانین صنایع دستی و هنری :

خروج صنایع دستی و هنری برای مواردی از جمله هدیه و یا سوغات حتما باید از قبل با هماهنگی وازرات فرهنگ و هنر کشور صورت بگیرد ، ولی توصیه بنده این است که قبل از خرید هر گونه سوغاتی با راهنمای خود مشورت های لازم را انجام دهید به دلیل این که ممکن است قوانین در طول زمان دست خوش تغییر گردد .

 

قوانین دیپورت گرجستان :

گردشگران ایرانی می توانند بدون اخذ ویزا به کشور گرجستان سفر کنند ، ولی باید این نکته را در نظر بگیرند که کشور گرجستان قوانین مربوط به دیپورت شدن را به سادگی بر روی مسافران خارجی اجرا می کنند .

موارد شایع دیپورت :

همراه نداشتن مدارک کافی اقامتی در زمان سفر به کشور گرجستان ( وچر هتل- کارت اقامت )

همراه داشتن دارو های کدوئین دار بدون نسخه ( تعداد چند ورق )

همراه داشتن بار مشکوک به کالاهای تجاری

همراه نداشتن پول نقد کافی در زمان ورود به خاک کشور به عنوان گردشگر ( حداقل ۳۰۰ دلار آمریکا )

این موارد شایع ترین موارد دیپورت گردشگران ایرانی در طی سال گذشته بوده است بنده سعی می کنم همیشه مقالات خودم را به روز رسانی کنم این موارد تا سال ۱۴۰۲ می باشد .

 

mehdi esmaelzadeh وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp