نکات فرهنگی کشور ترکیه

نکات فرهنگی کشور ترکیه

کشور ترکیه مانند کشور عزیزمان دارای تاریخ غنی می باشد در این مقاله بنده قصد دارم به تمام نکات فرهنگی کشور ترکیه اشاره ای داشته باشم با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید .

تاریخ پیش از اسلام :

در ابتدای این مقاله باید اشاره ای داشته باشیم به تاریخ و پیشینه کشور ترکیه که به دو بخش اصلی پیش از اسلام و بعد از اسلام تقسیم می شود 

نکات فرهنگی ترکیه

نکات فرهنگی ترکیه

تاریخ پیش از اسلام ترکیه محدود می شود به چند حکومت :
دولت های کوچک و بزرگی که قبل از حمله کورش کبیر منطقه امروزی ترکیه را در اختیار داشتند و پس از اینکه هخامنشیان این مناطق را تحت سلطه خود در آوردند تا زمان حمله اسکندر این مناطق تحت کنترل هخامنشیان بود .

پس از حمله اسکندر مقدونی منطقه ترکیه به دست سلوکیان افتاد و پس از مدت کوتاهی رومیان بر این منطقه حکومت خودشان را آغاز کردند .

 

امپراتوری بیزانس ( روم شرقی )

س از آنکه حکومت روم به دلیل اینکه اراضی تحت سلطه اش بسیار زیاد بود و قدرت مدیریت آن ها را نداشت امپراتوری بیزانس (روم شرق) را ایجاد کرد .
در سال ۴۶۳ هجری قمری ترکمن های مسلمان سلجوقی به رهبری آلپ ارسلان وارد منطقه روم شرقی ( ترکیه امروزی ) شدند و به جنگ با امپراتوری بیزانس شتافتند .
در جنگی که در منطقه ملازگرد بین ترکان و امپراتوری بیزانس صورت گرفت ترکان سلجوقی پیروز شدند و نیمه شرقی ترکیه به دست آن ها افتاد ولی قسمت غربی ترکیه در دست امپراتوری بیزانس باقی ماند .

بخش دوم تاریخ ترکیه پس از ورود اسلام :

 

امپراتوری عثمانی :

mehdi esmaelzadeh وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp