نکات فرهنگی کشور جمهوری آذربایجان

نکات فرهنگی آذربایجان

زبان کشور جمهوری آذربایجان

زبان رسمی کشور جمهوری آذربایجان
آذری و خط آذری بسیار نزدیک به خط ترکی استانبولی می باشد ، فقط چند حروف الفبا آذری با ترکی استانبولی متفاوت می باشد.

افرادی که مسلط به زبان آذری ایران هستند به راحتی می توانند در کشور جمهوری آذربایجان با افراد محلی ارتباط برقرار کنند و از لحاظ زبان مشکلی نخواهند داشت .

تاریخ کشور آذربایجان

زمانی که صحبت از تاریخ کشور جمهوری آذربایجان می شود همه ما ایرانی ها عهد نامه های دوران قاجار را به خاطر می آوریم که باعث شد بسیاری از شهرهای قفقاز از خاک ایران جدا شود ولی تاریخ کشور جمهوری آذربایجان محدود به عهد نامه های دوران قاجار نمی شود. بنده قصد دارم در ادامه این مقاله به تمام بخش های تاریخ پیش از اسلام و بعد از اسلام جمهوری آذربایجان بپردازم .
لطفا با ما همراه باشید .

تاریخ کشور جمهوری آذربایجان پیش از اسلام :

طبق کاوش های اخیر در یکی از مناطق جمهوری آذربایجان به نام فضولی قدمت حضور بشر در جمهوری آذربایجان بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار سال را نشان می دهد .

 

در قرن نهم پیش از میلاد قوم سکاها در منطقه امروزی جمهوری آذربایجان حکومت می کردند پس از آن ها مادها و بعد از مادها هخامنشیان به رهبری کوروش بر این منطقه حکومت می کردند .

بعد از حمله اسکندر مقدونی حکمرانی حاکمان او در منطقه امروزی جمهوری آذربایجان آغاز شد که این حکومت ها توسط خراج حکومت های محلی اداره می شدند .

پس از فروپاشی حکومت سلوکیان توسط پارت ها منطقه آذربایجان به دست حکومت اشکانیان افتاد و بعد از فرو پاشی حکومت اشکانیان توسط ساسانیان سال های سال کشمکش برای کنترل این منطقه بین روم باستان و ساسانیان ادامه داشت .

 

مقاله در حال به روز رسانی می باشد

 

mehdi esmaelzadeh وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp